5/30/13

جامعه ما برای شناخت بیشتر اسلام و رسیدن به دمکراسی واقعی به افرادی مانند سعید جلیلی نیاز دارد.

     سعید جلیلی در جمع زنان حامی خویش گفته است که "هویت زن در خانواده شکل می گیرد که همان مادر بودن است نه اینکه هویت زن را در چرخه اقتصادی و بازار سرمایه قائل شویم" 
   این نگاه دقیقا همان نگاه اسلام به زن است، اگر آیات قرآن با دقت خوانده شود برای زنان در جامعه نقشی قائل نیست، زن ابزاری است جنسی در اختیار مرد که در قبال دریافت نفقه هم سبب آرامش مرد گردد و هم برای او فرزند تولید نمائید، پس زن باید همواره در خانه بماند و تنها در خانه است که حق دارد به بهترین شکل خود را آرایش نماید، این در حالی است که مردان نه تنها مجازند که خود را در بیرون از خانه به زیباترین شکل در بیاورند بلکه بر این امر سفارش نیز شده است. 
     سخنان بزرگان دین نیز در همین راستاست، علی ابن ابیطالب در حدیثی می گوید که " مردان از زمین خلق شده‌اند همانا توجهشان به زمین است و زن از مرد خلق شده و همانان توجهش به مردان است، پس ای توده‌های مردان، زنانتان را زندانی کنید!" شرح مفصل
       وی همچنین در نهج البلاغه به صراحت گفته که " و بپرهیز از مشورت با زنان که رأیشان پوچ و عزمشان سست است. بر چشمانشان پرده(حجاب) بینداز که هر چه این پرده استوارتر باشد، آنها به عفاف پایبندترند. بیرون رفتن زنان از خانه آنگونه زشت نیست که تو کسی را به خانه آوری که شایسته‌ی اعتماد نباشد! اگر می‌توانی آنگونه رفتار کن که غیر از تو کس دیگری را نشناسد....." ادامه
    به نظر من رای آوردن سعید جلیلی گامی است به جلو در راه رسیدن به دمکراسی، زیرا افراد مؤمنی مانند او هستند که بدون تقیه احکام این دین را بیان می‌کنند که نتیجه‌اش شناخت بیشتر مردم ما از اسلام است.
   

No comments: