5/6/10

چه موذیانه خبر رو تحریف می‌کنند؟

مهدیه محمد، همسر زیدآبادی، در گفتگوئی که با یکی از خبرنگاران داشته، از وضعیت بد همسرش و شکنجه‌های مختلف او سخن گفته: (نقل قول)


مهدیه محمدی به شرایط نامناسب احمد زیدآبادی دریک سال گذشته در بازجویی ها و دوران بازداشت نیز اشاره کرد و گفت: "موارد نقض قانون در برخورد با پرونده ایشان بسیار زیاد است. از همان روز اول ساعت ۱۰ شب که ایشان را از در خانه ربودند (این اصطلاحی است که من همیشه استفاده می کنم) تا ۱۴۱ روز انفرادی و ضرب و شتمی که در زندان شدند و نیز بازجویی های غیرقانونی که ایشان گذراندند در موارد متعدد حقوق او نادیده انگاشته شده است. دربازجویی های دشوار ورقه ای جلوی او گذاشتند و گفتند که اتهامات خودت را بنویس، در صورتی که باید اول به ایشان تفهیم اتهام می شد که چرا ایشان بازداشت شده اند و بعد ثابت می شد که آیا درست هست یا خیر اما با خشونتتمام و کتک کاری ورقه ای را جلوی ایشان گذاشته و گفته اند اتهامات اخلاقی، اقتصادی و … خودت را بنویس و قصد داشته اند که همه این اتهامات را به زور به ایشان بقبولانند اما او قبول نکرده و گفته است که من یک روزنامه نگارهستم و کارم هم مشخص بوده و در نهایت با خشونت ورقه را از زیر دست او کشیده اند و یک تیر هم در داخل سلول شلیک کرده اند که آقای زیدآبادی می گفت احساس می کردم صورتم سر شده است. مدت ۱۴۱ روز ایشان را در انفرادی نگه داشتند و بعد به بند ۳۵۰ منتقل شده بود که در طی یک مدت بسیار کوتاه سایر فعالان سیاسی نیز با ایشان بوده اند و این اصل تفکیک جرایم به مدت کوتاهی رعایت شده بود اما ایشان را از تاریخ ۱۲ بهمن ماه به زندان رجایی شهر منتقل کردند که هم اکنون هم در همین زندان نگهداری می شوند."

بهداری زندان و ویروس ایدز

مهدیه محمدی شرایط نگهداری زندانیان از جمله آقای زیدآبادی در زندان رجایی شهر کرج را بسیار غیربهداشتی و غیراصولی دانست و ادامه داد: "شرایط بهداشتی زندان وضع خوبی ندارد. تا مدت ها آب زندان گل آلود و غیرقابلاستفاده بود. البته روحیه خوبی که زیدآبادی دارد طوری است که مسائل را آسیب شناسی هم می کند و می گوید، که زندانیان هم رعایت نمی کنند. ... در مورد بهداری زندان هم نگرانی های جدی در مورد بیماری هایی مثل ایدز وجوددارد و من به ایشان توصیه می کنم که تا جایی که امکان دارد به بهداری مراجعه نکنند چرا که اکثر زندانیان معتاد ایدزی هستند و ترس از این که با مراجعه به بهداری به این بیماری آلوده شوند وجود دارد."

قتل و جنایت آشکار در زندان

همسر زید آبادی همچنین ادامه داد "او در شرایطی در زندان رجایی شهر دوران محکومیت خود را طی می کند که شاهد اتفاقات و درگیری های متعدد بین زندانیان قتلی و قاچاقچیان و معتادین بوده و در یک مورد شاهد قتل یکی اززندانیان به دست هم بندان خود در نزاع جمعی بوده است." مهدیه محمدی با ابراز نگرانی از این که همسر او در زندانی فاقد هر گونه امنیت و اصل طبقه بندی نگهداری می شود به کمپین گفت: "زندانیان عادی خطرناکی در این بندهستند که به طور مثال یک دروازه کوچ فوتبال که به زندان آورده شده بود را دزدیده اند که با میله های آن قمه درست کنند و با کوچکترین مشکلی که با هم پیدا می کنند چاقو کشی هم می کنند. زیدآبادی به دفعات شاهد این صحنه هابوده است که زندانیان با چاقو همدیگر را مضروب کرده اند و یک بار یک نفر به هنگام چنین درگیری هایی کشته شده است. در این بند اکثر مواقع زندانیان مواد مخدری سر پول با هم درگیر می شوند. این که زندان شرایط وحشتناکی داردو هیچ گونه اصول و موازین حقوق بشری در آن رعایت نمی شود به یک سو، اما جای آقای زیدآبادی در این زندان نیست. طبق اصل تفکیک جرایم هم که باشد ایشان که روزنامه نگار هستند نباید در چنین شرایطی در زندان نگهداری شوند. ادامه‌ی این مصاحبه.....


گویا خبرنگار از این مصاحبه چنین استنباط نموده است که در سلول زیدآبادی گلوله شلیک شده است؛ مهدیه محمدی اظهار داشته است که شلیک گلوله استنباط خبرنگار بوده است.

همین جمله ی او باعث ایجاد شانتازی در بین سایتهای حکومتی شده است. آنان با تحریف آشکار این سخن، آن را به دلخواه خویش تفسیر می نمایند.

او در این مصاحبه نه سخن از تحریف سخنش توسط سایت‌های ضد انقلاب نموده و نه چیز دیگری:


البته در همین موضوع هم نکته‌ای نهفته است؛ اگر به این جمله‌ی وی توجه گردد، متوجه می شویم که ایشان با زیرکی بیان می‌نماید، که همسرش در زندان شکنجه می‌گردد، زیرا دیگر اتهامات را تأیید می‌نماید.

ایشان در مصاحبه‌ای که ادعای دارید کذب است چندین مسئله ی دیگر را نیز بیان نموده است.

چرا از این اتهامات خود را مبرا نمی‌دانید؟...

No comments: