5/17/10

دیکتاتور! پس دُر غلطان را با آب‌نبات عوض کردید. می‌ترسم که فردا آب نبات را بدهید و پستانکی هم گیرتان نیاید.


جمهوری اسلامی این حکومتی شعار زده‌ی ایدئولوژیک، فشارهای زیادی را بر مردم ایران وارد نمود تا بتواند آنگونه که ادعا می‌شد، چرخه‌ی کامل سوخت هسته‌ای را نصیب ملت ایران نماید و در این راستا شعارهای عوام‌ فریبانه‌ی زیادی را سر می‌داد، به ناگاه و با فشار ظاهری دو کشوری که وزنه‌ی چندان مهمی در فعادلات بین‌المللی به حساب نمی‌آیند، پذیرفت که این چرخه(چرخه ی کامل) را متوقف نماید؛ آنها بارها اعلام کرده بودند که توقف چرخه‌ی کامل تولید سوخت و امتیاز دادن به غرب یعنی دادن در غلطان و گرفتن آب نبات.

اگر شما تا این اندازه ضعیف هستید که در مقابل تهدیدات رؤسای ترکیه و برزیل، عقب نشینی می‌نماید چرا این عقب نشینی را زمانی انجام ندادید که غرب حاضر بود امتیازات فراوانی به ایران بده؟

آیا این است نتیجه‌ی شعار انرزی هسته‌ای حق مسلم ماست؟

کدام انرژی هسته‌ای؟

جناب احمدی‌نژاد! یادت می‌آید که روز 22 بهمن به مریدانت چه گفتید، این خبر را میگویم: " غنی سازی 20 درصد را آغاز کردیم و اولین محموله سوخت 20 درصد تولید شد".

جناب جمهوری اسلامی! جمله‌ی معروف لاریجانی یادتان هست؟ "معاوضه ی دُر غلطان با آب نبات" را می‌گویم.

شما که مایل به این معاوضه بودید، چرا از ابتدا این پیشنهادات را نپذیرفتید؟

امروز آب نبات را در مقابل در غلطان بدست آورید، می‌ترسم که فردا هم آب نبات را بدهید و پستانک هم گیرتان نیاید، درست مانند جنگ با عراق.

این سیاست شماست. یادتان می‌آید زمانیکه نیروهای سلحشور کشور و میهن‌پرستانی واقعی ایران زمین، خرمشهر را از عراقی‌ها بازپس گرفتند، اعراب حاضر بودند ملیاردها دلار به ما خسارت بدهند تا شما از شعار "راه قدس از کربلا می‌گذرد" دست بکشید، این پیشنهاد را نپذیرفتید تا اینکه آن رهبر دیکتاتورتان مجبور به نوشیدن جام زهر گردید؛ رهبری که می‌گفت "اگر جنگ بیست سال هم طول بکشد ما ایستاده‌ایم".

ننگتان باد که همواره اسیر شعار و شعار زدگی هستید. و در راه حفظ شعارتان حاضرید مردم را فدا نمائید تا خود بمانید.

ولی من نیک می‌دانم که تاریخ در مورد شما چگونه داوری خواهد نمود.

=======================================

=======================================


نکته‌ای را در رابطه با کاربرد دُر غلطان لازم می دانم که بیان کنم:.

غلتیدن را بصورت غلطیدن هم می نویسند:

فرودآمد و پیش یزدان به خاک

بغلطید و گفت ای جهاندار پاک...

در زیر قبای من همی پریدندی [ طاووس و خروس ] و میغلطیدندی . (تاریخ بیهقی چ ادیب ص 108). حاجب شراب نخوردی اکنون سالی است که در کار آمده است ، ولی پیوسته میخورد و با کنیزکان ترک ماهروی میغلطدو خلوت میکند. (تاریخ بیهقی ایضاً ص 545).
بر خاک بیفتاد و بغلطید چو ماهی
وآنگه نظر خویش فکند از چپ و از راست

نقل از لغتنامه ی دهخدا.

گفتم شاید منظور اقای لاریجانی دَر غَلَطان باشه.

خدا را چه دیدی شاید؛ فردا گفت که من گفتم در غَلَطان(غَلط +ان)!

زیرا غلطان هر دو معنی را داراست.


اظهار نظر برای همه آزاد و این نظرات مستقیما منتشر خواهند شد.

4 comments:

Anonymous said...

excellent

mahdi said...

مرسی، عالی بود.
با ذکر منبع در وبلاگم استفاده کردم. البته با حذف دو کلمه!

Anonymous said...

چه پیشرفتی چه کشکی چه پشمی اقای من کشوری که یک موتور سیکلت ساده نمیتواند بسازد موتور سی جی ژاپنی را اورده اند ایران هزار اسم رویش گذاشته اند , پیشرو , تکتاز ,کویر ونمیدانم هزار اسم دیگر ماشین ما پیکان بوده حالا شده پراید و پژو فانسوی و ازانطرف موشک روسی می اورند هوا میکنند که ما ماهواره فرستادیم درمدار زمین, آخه کدام ادم عاقلی ای اراجیف رو باور میکنه, اقا همه اش دروغه درووووغ

karoun said...

سرانجام اوباشان اصولگرای سه نیم در صدی. ،تن های حقیر و منفورشان را به بازی ذلت آور ۳.۵ نیم درصدی سپردند .پس از چند سال متوالی راهزنی در دنیا .اینبار در تهران به همت ریس دولت برزیل و ترکیه رایزنی نمودند.و حق مسلم خود را فراموش نمودند . دور غلتان آقای لاریجانی را بدون خروس قندی تعویض نمودن .تنها به این بسنده میتوان کرد ،ای خاک فاضلاب کهریزک بر رخسار بیشرمتان . که چنین بیشرمانه با حیثیت ،و منافا ملی این مردم نجیب اینگونه بازی میکنید