2/7/11

فاشیسم دینی یعنی همین؛ در جمهوری اسلامی ایران، حتی تحمل نماز‌خانه‌ی اهل سنت را ندارند.


فاشیسم تنها خود را می‌بیند و تمام حقایق را در درون خویش می‌داند، هر حکومت فاشیستی برای خویش یک نقش روحانی قائل است.

جمهوری اسلامی ایران نمونه‌ای کامل از حکومت فاشیستی مذهبی است، بیشترین احساس خطری که می‌کند از جانب کسانی است که رژیم احساس کند ممکن است این ایده را از او بربایند؛ روی همین اساس است که بیشترین ظلم این حکومت به شیعیان دگراندیشی است که سیستم ولایت فقیهی‌اش را قبول ندارند و همچین پیروان اهل سنت. این رژیم خود را حکومت مرم‌سالار دینی می‌داند، اما کدامین دین و چه مردم‌سالاریی؟ این رژیم از یک سو در خارج از کشور خود را براداران اهل سنت می‌داند و از سوی دیگر در داخل به پیروان این مذهب که نزدیک به 90% مسلمانان جهان را تشکیل می‌دهند نه تنها اجازه‌ی داشتن مسجد را در تهران نمی‌دهد، بلکه تحمل دیدن نمازخانه‌ی مستقل آنان را ندارد.
در خبرها آمده است که جمهوری اسلامی به چند نمازخانه‌ی متعلق به اهل سنت(1) در تهران حمله و حتی امام جماعت یکی از همین نمازخانه‌ها را دستگیر کرده است؛ البته این در ذات حکومت مذهبی است، رفتار طالبان با شیعیان افغانستان خود دلیلی است بر این مدعا و نشان می‌دهد که فاشیسم ریشه در ذات ادیان دارد.
پرسشی که به ذهن می‌رسد این است که:
آیا رسیدن به مردم‌سالاری نیم‌بند هم در این رژیم امکانپذیر است؟
=======================
(1)
این نمازخانه در منطقه‌ی سعادت آباد تهران قرار داشت که امام جماعت آن نیز بازاداشت شد؛ از گردانندگان دو نمازخانه‌ی دیگر اهل سنت واقع در تهران نیز خواسته شده که نمازخانه‌های خود را تعطیل کنند.

1 comment:

kazemita said...

باعث تاسف است