2/9/11

ناوگان حمل و نقل کشور در خدمت ساندیس‌خوران.

نقل مستقیم خبر از فالس:


89/11/20 - 11:27
شماره:8911200381
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران اعلام كرد:
آمادگي كامل ناوگان حمل و نقل عمومي براي حضور مردم در راهپيمايي 22 بهمن
خبرگزاري فارس: معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با اعلام آمادگي كامل ناوگان حمل و نقل عمومي پايتخت براي حضور ميليوني مردم تهران در مراسم راهپيمايي 22 بهمن، گفت: مترو، اتوبوسراني و تاكسيراني آماده نقل و انتقال شهروندان تهراني به اين مراسم هستند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از معاونت حمل و نقل ترافيك شهرداري تهران، سيد جعفر تشكري هاشمي افزود: مترو با به ‌كارگيري تمام امكانات و ظرفيت خود از ساعات ابتدايي صبح تا ساعت 12 در تمامي ايستگاه‌هاي خطوط 1، 2، 4 و 5 متروي تهران به صورت رايگان در خدمت شهروندان خواهد بود.

*متروي خط آزادي در خدمت راهپيمايان 22 بهمن

وي با اشاره به اين كه در پايان مراسم نيز مترو براي بازگشت راهپيمايان به مبادي اوليه رايگان خواهد بود، اظهاركرد: به اين منظور ايستگاه‌هاي ميدان انقلاب اسلامي، حضرت ولي‌عصر (عج)، ميدان فردوسي، دروازه‌ دولت، ميدان آزادي، دانشگاه شريف و شهيد نواب صفوي در نظر گرفته شده است.

معاون شهردار تهران با تأكيد بر افتتاح بخش غربي خط 4 متروي تهران در حد فاصل ميدان انقلاب اسلامي و ميدان آزادي هم‌زمان با هفتمين روز از دهه مبارك فجر از سوي شهردار تهران، تصريح كرد: خوشبختانه با بهره‌برداري از خط 4 مترو در محور خيابان آزادي، اين آمادگي وجود دارد كه شهروندان با استفاده از اين خدمت جديد مترو در راهپيمايي 22 بهمن حضور پيدا كنند.

*خدمات‌رساني رايگان اتوبوسراني از 54 نقطه شهر

وي با بيان اينكه با توجه به شروع راهپيمايي از ساعت 9 صبح روز جمعه در ميدان آزادي و برگزاري نماز جمعه در دانشگاه تهران، ناوگان اتوبوسراني تهران از ساعت 30/7 بامداد اقدام به سرويس‌رساني مي‌كنند، اضافه كرد: به اين منظور اتوبوس‌هاي شركت واحد از تمامي ميدان‌‌ها، پايانه‌‌ها، پارك‌سوارها و خطوط اقدام به سرويس‌رساني در مبادي ده‌‌‌گانه راهپيمايي مي‌كنند.

تشكري هاشمي با اشاره به اين كه براي بازگشت راهپيمايان به مبادي اوليه از طريق استقرار اتوبوس‌ها در 9 محور پيش‌بيني‌هاي لازم به عمل آمده، گفت: در صورت نياز كل ناوگان شركت واحد اتوبوسراني تهران در روز 22 بهمن در اختيار شهروندان خواهد بود، ضمن اين كه با عنايت به تقارن اين روز با نماز جمعه تهران در محدوده برگزاري نماز جمعه نيز سرويس‌رساني به نمازگزاران طبق روال هر هفته انجام خواهد شد.

وي با تأكيد بر اين كه شركت واحد اتوبوسراني از 54 نقطه شهروندان را به صورت رايگان به محل راهپيمايي منتقل مي‌كند، افزود: به اين منظور در مسير خط يك تندرو با استفاده از اتوبوس‌هاي اين خط و خط سه تندرو، ميدان‌هاي انقلاب اسلامي، فردوسي و امام حسين (ع) و چهارراه خاقاني و چهارراه تهران‌پارس پيش‌بيني شده و اتوبوس‌هاي خط دو تندرو را نيز براي ميدان‌‌هاي شمشيري، رازي، محمديه، قيام، خراسان و شوش و نيز پايانه خاوران، اتابك و شهيد محلاتي در نظر گرفته‌ايم.

معاون شهردار تهران، ميدان‌‌هاي راه‌آهن و ابوذر و خيابان‌هاي جليلي، نازي‌آباد و خاني‌آباد را از جمله محل‌هايي اعلام كرد كه با استفاده از اتوبوس‌هاي خط 4 تندرو نسبت به جابه‌جايي مسافران اقدام مي‌كنند و اظهار كرد: خليج‌فارس، شهرك حضرت ولي‌عصر (عج)، يافت‌آباد، شاد‌آباد، فردوس و تهرانسر و نيز كارگر شمالي، صادقيه، شهر آرا، كوي نصر، اسدآبادي، شهران، شهر زيبا، كن، پونك و جنت‌آباد از ديگر مبادي سرويس‌رساني هستند.

وي با اشاره به حركت اتوبوس‌ها از ميدان‌هاي شهر ري، 13 آبان، دولت‌آباد، شوش و خزانه بخارايي، تصريح كرد: علاوه بر اين از ميدان‌هاي تجريش، قدس، نوبنياد، اختياريه، شهدا، شهيد كلاهدوز و 7 تير و نيز لويزان و پيروزي نسبت به جابه‌جايي شهروندان اقدام مي‌شود.

*فعاليت رايگان تاكسي‌هاي ون در مسير راهپيمايي

تشكري هاشمي از خدمات‌ سازمان تاكسيراني به راهپيمايان 22 بهمن خبر داد و اضافه كرد: تعدادي از تاكسي‌هاي ون در اين روز افراد را از محل‌هاي فاقد خطوط اتوبوسراني‌ و مترو به صورت رايگان به محل راهپيمايي منتقل خواهند كرد.

وي با بيان اين كه به اين منظور سرويس‌دهي هر چه بهتر به شهروندان به تمام دفاتر تاكسيراني در 22 منطقه و شركت‌هاي خصوصي ابلاغ شده، گفت: ناوگان تاكسيراني در مسيرهاي منتهي به ايستگاه‌هاي مترو و اتوبوسراني تقويت مي‌شود.

تشكري هاشمي از فعاليت ستاد گمشدگان با هماهنگي سازمان تبليغات اسلامي خبر داد و گفت: به اين منظور از طريق سازمان تاكسيراني، تاكسي‌هاي ويژه‌اي در نظر گرفته شده تا سالمندان و كودكان را به مقاصد مورد نظر برسانند.

معاون شهردار تهران در پايان با اعلام اعمال محدوديت‌هاي ترافيكي در روز 22 بهمن و كمبود فضاي پارك خودرو در معابر منتهي به مسير راهپيمايي از شهروندان درخواست كرد از آوردن وسايل نقليه شخصي خودداري كرده و تا جاي ممكن از وسايل نقليه عمومي به ويژه مترو و اتوبوس استفاده كنند. 

No comments: