2/17/11

هدف جمهوری اسلامی از فرستادن دو ناو جنگی به نزدیکی سواحل اسرائیل چیست؟


همانگونه که می‌دانیم، جمهوری اسلامی ایران با بحران بزرگی در داخل کشور مواجه است؛ یکی از بهترین راههای کنترل بحران، ایجاد درگیری و دشمن‌تراشی خارجی است که بتواند توجه افکار عمومی داخل کشور را از آنچه که در کشور می‌گذرد خارج سازد و پیرامون آن همه را به پیروی از خود واردار نماید تا از این بحران بعنوان نعمتی که باعث ایجاد اتحاد حول رهبری است، استفاده نمایند؛ این یک هشدار جدی است که نشانه‌ای است کاملا آشکار از احساس خطر داخلی از سوی این رژیم، زیرا تمام رژیم‌های عقیدتی حاضرند برای بقای خویش، دست به هر اقدامی بزنند.

ناو سبلان یکی از دو ناوی است که جمهوری اسلامی با هدف تحریک اسرائیل به شرق مدیترانه اعزام کرده است:

2 comments:

kazemita said...

تحلیل جالبی بود

kazemita said...

البته ناگفته نماند كه از نظر استراتژیك كار بدی هم نیست. یعنی ایران دارد میخش را در منطقه می كوبد و از فضای نا امن پیش آمده بعد از انقلاب مصر به نفع خود استفاده می كند. این بدین معنی نیست كه لزوما این كار برای جنگ آفرینی انجام شده؛ بلكه چه بسا جلوی جنگ قریب الوقوع را با یك حركت نمایشی می گیرد. ظاهرا ارتش مصر هم از این كار بدش نمی آید. شاید به این دلیل كه احساس می كند این كار به ثبات منطقه كمك می كند.

اما این كه واقعا در كله تصمیم گیران جمهوری اسلامی چه می گذرد و منظورشان دقیقا چیست منوط به زمان است. امیدوارم كه آن طور كه شما گفتید به دنبال جنگ افروزی نباشند.