12/15/10

اگر آزادی را تنها برای دین‌باوران می‌خواهید، می‌خواهم صد سال دیگر هم مبارزه کنم!


اگر حرفی بزنیم که در آن دین به چالش گرفته شوند، به تقلید از جمهوری اسلامی می‌گویند: در این شرایط حساس کنونی باید متحد شد؛ این چه اتحادی است که تنها من و هم‌فکران من باید خود را تابع مذهبیون بگردانیم؟ این چه آینده را برای کشورمان تجسم می‌نمائیم که در آن با همه چیز می‌شود شوخی کرد و کاریکاتورش کشید، اما به اسلام و قرآن و محمد و علی و ولی نمی‌شود حتی تو گفت؟

اگر می‌خواهید ما را از چاله به گودال بیندازید پس من ترجیح می‌دهیم در همان چاله بمانم و با دستهایم تونلی را درونش ایجاد نمایم تا راهی باشد به دنیای آزاد، نه اینکه دست کمک بسوی گودال سازان دراز نمایم.
می‌خواهند با قوانین مردسالارانه‌ای که بر کشور ما حاکم است مبارزه نمایند، ولی از مبارزه با ریشه‌ی این قوانین خودداری می‌کنند! می‌خواهند فرزندانمان را از دانش نوین بهره‌مند نمایند، ولی همچنان خرافاتی را با عنوان هدیه‌ی آسمانی به خورد آنان دهند. می‌خواهند با افکار یخ‌زده‌ی منجمد مبارزه نمایند، ولی ملت ما را در جهل 1400 سال پیش میخکوب کرده‌اند. سخن از علم می‌زنند و کتابی کاملا خرافی و بر مبنای جهل شخصی که نه تنها از ما نیست، بلکه بزرگترین آرزویش نابودی کشور ما بوده را همچنان در مدارس و دانشگاهها تدریس نمایند!
از آخوند ضربه دیده‌اند و همچنان مایلند تفکرات آخوندی حاکم بر مغزهای باشند؛ اندیشه‌هائی که اگر ریشه‌ی تمام رنجهای ما نباشد، بسیاری از بدبختی‌هایمان را در آن باید جست؛ آیا می‌خواهید همچنان مردم ما بر اساس دین طبقه بندی شوند؟ چه بگویم که ناگفتنم به....
درد است این سخن درد است.

2 comments:

پیچ said...

آااای ایران جان! قصه سر دراز دارد...

mohammaddj said...

می خوای ملتت رو اصلاح کنی اما با نفی کردن فرهنگ غالب ملتت؟ نمی خوام قضاوت کنم که حرفات درسته یا نه یا اینکه اسلام و دین برای ما خوبه یا بد، حرفم چیز دیگه است.
تو این مملکت چه خوب و چه بد مردم محرم رو بزرگ می دارن براش مراسم برگزار می کنن چه بخوایم چه نخوایم بخشی از فرهنگ اکثریت قاطع این مملکته.تو ی روشنفکر اگه می خوای ملتت رو اصلاح کنی راهش نفی اعتقاداتش و سرزنشش به خاطر اعتقادش نیست.راهش استفاده از این فرهنگاست.
یک عربی 1400 سال پیش ضد یک عرب دیگه قیام کرده،خواستشم مبارزه با ظلم بوده تو این مسیر کشته شده و این برای مردم ما خیلی مهم.
خوب چه خوب که مهمه،ازش استفاده کن تا با مردمت زبان مشترک پیدا کنی و جهت درست بهشون نشون بدی که از چاله نیافتن تو گودال.