12/29/10

چرا خدا از میان 124،000 پیامبر زنی را برنگزید؟


     در دنیا ادیان زیادی وجود دارد، که هر کدام برای خویش خدائی را در نظر می‌گیرند، قطع به یقین تأثیرگذارترین آنها در جهان ما، ادیان سامی یهودیت، مسیحیت و اسلام هستند، ادیانی که ریشه در باورهای یهودی دارند، یهودیانی که تمام پادشاهان خوب خود را پیامبر می‌دانستند،  هر کدام از این ادیان برای  خدای خویش نام‌های گوناگونی را در نظر می‌گیرند، از یهوه که واژه‌ای است عبری گرفته تا الله عرب، این سه دین تنها دین خودشان دین حقیقی می‌دانند و از به رسمیت شناختن ادیان پس از خویش خودداری می‌کنند، اسلام آخرین آنهاست، پس کاملا طبیعی است که دو دین سامی ماقبل خویش را به رسمیت بشناسد، بر طبق روایت یهودیان خدا (با هر نامی) برای هدایت بشر در حدود 124000  پیامبر فرستاد؛ نکته‌ای که در این میان جلب توجه می‌نماید، این است که تمام این پیامبران ادعائی در میان نژاد سامی بودند و هیچ پیغمبری خارج از این نژاد را به رسمیت نمی‌شناسند، اما نکته‌ی دیگری نیز وجود دارد و آن این است که در میان این تعداد پیغمبر ادعائی هیچ زنی دیده نمی‌شود.
     این پرسش قرنهاست که ذهن بسیاری از مؤمنان را به خود مشغول کرده است و هر بار برای این امر دلایلی را بیان می‌نمایند؛ در تمامی این دلالیل تنها چیزی که مشاهده می‌گردد سفسطه است، اینکه مثلا زنان اگر پیغمبر نبودند پیغمبرساز بودند! ....
      اسلام برای این پرسش پاسخ دارد و آن اینکه زن وظیفه‌ی مهم خانه داری را بر عهده دارد، وظیفه‌ای که او را ملتزم می‌کند تا به عنوان کالائی جنسی(1) در خدمت شوهرش باشد و اگر هم مجبور شد به خارج از خانه برود باسید کاملا خود را بپوشاند، زیرا در غیر این صورت ممکن است سایر مردان با دیدن او دچار گناه شوند و به مفسده بیفتند، روی همین اصل است که خداوند متعال در قرآن به صراحت بیان می‌کند که شوهر می‌تواند زنش را کتک بزند(2).
      از آنجائیکه دین غالب در کشور ما نیز یکی از همین ادیان سامی است، پرسشی دردناکتر به ذهن می‌رسد و آن اینکه چرا بسیاری از زنان ما به چنین دینی احترام می‌گذارند، چرا این همه توهینی که در حق آنان روا می‌گردد را عین عدالت می‌داند، قرآن کتاب آسمانی مسلمانان حتی توهین به زنان را بدانجا می‌برد که بیان می‌نماید ما در فرج یکی از زنان دمیدیم تا او پیامبری از روح خود ما را بزاید، ... آیا این توهین نیست؟ چرا این خدا زن را به دید کارخانه‌ی تولید انسان نگاه می‌نماید، کارخانه‌ای که محل کشتزار مردان است، چرا زنان ما این همه توهین به خویش را تحمل می‌نمایند؟ چرا؟
=================================
(1)
       زُيِّنَ لِلنَّاسِ حُبُّ الشَّهَوَاتِ مِنَ النِّسَاء وَالْبَنِينَ وَالْقَنَاطِيرِ الْمُقَنطَرَةِ مِنَ الذَّهَبِ وَالْفِضَّةِ وَالْخَيْلِ الْمُسَوَّمَةِ وَالأَنْعَامِ وَالْحَرْثِ ذَلِكَ مَتَاعُ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَاللّهُ عِندَهُ حُسْنُ الْمَآبِ( آل عمران /14 ) برای مردم(انسانها) لذت شهوت از زنان و داشتن پسران و سرمایه‌ی زیاد از طلا و نقره و اسب‌های ممتاز و دام‌ها و کشاورزی، جلوه داده شده است، اينها کالاهای زندگي دنیا هستند، و سرانجام نيك، نزد الله است. (شرح)
(2)
      الرِّجَالُ قَوَّامُونَ عَلَى النِّسَاء بِمَا فَضَّلَ اللّهُ بَعْضَهُمْ عَلَى بَعْضٍ وَبِمَا أَنفَقُواْ مِنْ أَمْوَالِهِمْ فَالصَّالِحَاتُ قَانِتَاتٌ حَافِظَاتٌ لِّلْغَيْبِ بِمَا حَفِظَ اللّهُ وَاللاَّتِي تَخَافُونَ نُشُوزَهُنَّ فَعِظُوهُنَّ وَاهْجُرُوهُنَّ فِي الْمَضَاجِعِ وَاضْرِبُوهُنَّ...(نساء/34) مردان بر زنان مسلط هستند زیرا الله برخی از انسانها را بر برخی ديگر برترى داده است و به دلیل اینکه مردان از اموال خويش خرج مى‏كنند، زنان شايسته کسانی هستند كه فرمانبر نگهدارنده‌ی آن چیزی باشند که الله نگه داشته است ، و زنانى كه از نافرماني آنها می‌ترسید، بايد نصيحتشان كنيد و در بسترها(ی‌تان) از آنان دورى كنيد آنها را بزنید،... 
شرح

2 comments:

Unknown said...

قبایل بدوی تورانیان در شرق وآشوری در غرب فقدان استعداد اداره سرزمین پدری خود را
با یورش به تمدنها جبران میکردنند وچون همیشه در این یورش ها جز خسارت نسیبی نمی برد در اندیشه پرداخت نظریه پردازی درقالب خدایی جدید به شکل یهوه در برابر میترا و مهر وزرتشت افتاده وبنوعی تا به امروز با کینه درصدد جبران این احساس حقارتند و یکسره هر آنچه که در مرتبه ارزش بوده بطور معکوس ضد ارزش قلمداد شده از جمله مرتبه ایی که بانوان در اداره سیاسی ونظامی این تمدنها داشتند و جایگاه پستی که زنان در این آیین ها دارند واین عناد ولجاجت ساخته وپرداخته این قبایل بربر ووحشی بوده.

moris-mortesa- said...

moris1315@gmail.com-..-zira--haw,wa--an--miwe,ye--mamnou,e--ra--be--adam--dad-..wa--haar--do--an--miwe,ye--mamnou,e--ra--khordand--pass--nafarmany--nokhost--az--tarafe--haw,wa--shorou--shod---wa--pass--az---an--adam--wa--haw,wa--az--behesht--ekhraj--shodand--www.mohabatnews.com---www.fcnn.net--