1/30/11

یک عراقی وزیر امور خارجه‌ی کشورمان شد.

او متولد کربلاست و با افتخار هم بیان می‌کنند که در یکی از محلات نزدیک به گور حسین ابن علی زندگی کرده است. گفته می‌شود زمانیکه او در سمت کفیل وزارت خارجه قصد سفر به عراق داشت، آثار شور و شعف زاید الوصفی بر چهره‌اش هویدا بود،  زیرا به زادگاهش برمی‌گشت.
نقل از تابناک:
سفر به خانه پدري پس از 45 سال

علي اکبر صالحي که به تازگي به عنوان سرپرست وزارت امور خارجه منصوب شده است، در اولين سفر رسمي خود پس از انتصاب به اين سمت به گفته خودش «عراق عزيز» را انتخاب کرد و از اين موضوع «خيلي خوشحال» بود.

اما آنچه بيش از همه خوشحالي وي را مضاعف کرد، سفر به کربلا زادگاهش بود که پس از 45 سال صورت گرفت. او در کربلا از شهرهاي مذهبي و مقدس عراق به دنيا آمد و خانه پدري اش در يکي از کوچه‌هاي اين شهر مذهبي بود كه اکنون تبديل به خرابه‌اي شده و در آن، ساخت و ساز در حال انجام است.

صالحي که اولين مقام ايراني است که پس از تشکيل دولت عراق پس از گذشت هشت ماه و پس از تنش‌هاي سياسي در اين کشور به عراق سفر کرد، در طول سفر دو روزه اش به بغداد، کاظمين، نجف و کربلا رفت و علاوه بر ديدار و گفت‌وگو با مقامات عالي رتبه اين کشور از جمله رييس‌جمهور، نخست‌وزير، رييس مجلس، رييس مجلس اعلاي اسلامي و وزير امور خارجه با علما و مراجع تقليد نجف از جمله آيت‌الله علي سيستاني نيز ديدار و گفت‌وگو کرد.

صالحي در ديدارهايش با مقامات عراقي به اين موضوع اشاره کرد و گفت: «عراق نمونه اي از دمکراسي» است که صداهاي مختلف را در خود جمع کرد و با مديريت تکثرگرايي توانست نمونه‌اي از آزادي در منطقه را به رخ جهانيان بکشاند.

در اين سفر، همسر و دو فرزند پسر صالحي که علاقه مند به سفر به زادگاه پدرش بودند، وي را همراهي مي‌کردند.....

1 comment:

kazemita said...

آقای علی اكبر صالحی دارای مدرك دكتری از بهترین دانشگاه دنیا یعنی ام-آی-تی است. درست است كه زادگاهش خارج ایران است ولی خانواده ایشان یك خانواده معروف و فرهیخته ایرانی هستند. برادر ایشان از اساتید دانشكده برق دانشگاه شریف است. اگر هر مشكلی با جمهوری اسلامی دارید احتمالا ولی با شایسته سالاری و مبارزه با نژاد پرستی نباید مشكلی داشته باشید.